جاده ساحلی

می‌نوشت: پر مرغان صداقت آبی است.

جاده ساحلی

می‌نوشت: پر مرغان صداقت آبی است.

می خواهمت آنچنان که دریا را موج

به نام خدا

 

همیشه از خودم می پرسیدم که چرا مثل میلیونها و میلیونها زائر دیگرت نمی توانم زار زار گریه کنم و تند و تند مسائل کوچک و بزرگ زندگی ام را ردیف کنم و بخواهم که یک کاری کنی که همه چیز به خوبی وخوشی تمام شود. ساعت ها در آن همهمه شیرین می نشستم و به کاشی ها و آینه کاری های بارگاهت خیره می شدم یا به رفت و آمد آدم ها و ذکر و مناجات هاشان نگاه می کردم. بدون اینکه چیزی خواسته باشم یا حتی به چیزی فکر کرده باشم، در خلأ کامل.... آخرش هم دست از پا درازتر بلند می شدم و راهی می شدم، با یک سلام و خداحافظی ساده. مثل هر دو انسان ساده ی آشنای دیگر.

موضوع صحبتم برآورده شدن و نشدن حاجت ها نیست. سر قشنگی که لابلای ذهنم پنهان شده نوع رابطه ام با توست. آخرین باری که آمده بودم به این نتیجه رسیدم که فاصله من و تو چندان هم زیاد نیست. فاصله ما فاصله دو روح است. روح تو نورانی و روح من سیاه و محتضر. می دانم از یک جنس نیستند و می دانم که روح من محصور حصارهای مادی تن خویش است؛ اما به این یقین دارم که تو رها از حدود آفریده هایی و شکوه بزرگیت مانع از لطف و کرمت نیست. شنوا هستی به آنچه گفته نمی شود، نجوا نمی شود و حتی گاهی در دل، آرزو هم نمی شود و بینا هستی به آنچه که از نظر پنهان می شود.

سخت می شود عادت کرد به این برهنگی روح. اکثر اوقات باعث شرمندگی است. شاید به همین دلیل است که دلمان می خواهد عبای قوانین علمی را روی خود بکشیم. به این ترتیب می شود کاستی ها و ناراستی ها را به گردن عوامل محیط انداخت. کمتر کسی است که بخواهد با خود واقعی خود مواجه شود.

اما بلاخره برهنه خواهیم بود، بری از زواید ماده. کسانی هستندکه می توانند حجاب ها را کنار بزنند، ببینند و بشنوندحقیقت را! ... مثل تو... ارتباط برقرار کردن با انسان هایی مثل تو دردناک است... وقتی که... مخاطب خواسته هایت... تو را... از خودت بهتر می شناسد.

بگذریم که سکوت گویاتر از هر شیونی است... اما با تمام حقارت و کوچکی خودم و با علم به اینکه پلشتی ها و ناراستی هایم بیش از آن هستند که از خود سراغ دارم، باز هم خود را از درگاه تو رانده نمی بینم! صفا و آرامشی که د رآن همهمه ی شیرین به من عطا می کنی... این جسارت را به من می بخشد... که باز هم به درگاهت بیایم و بخواهم....

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد